Na soutěž upozornil jako první odborný server Želpage. Podle něj firma počítá rovněž s opcí na další tři lokomotivy. „Je to naplňování strategie společnosti, jejíž součástí je expanze do zahraničí,“ uvedl mluvčí mateřských Českých drah Petr Šťáhlavský.
Lokomotivy by měly být schopné postupně jezdit ve všech okolních zemích, ale také v Rumunsku, Chorvatsku, Slovinsku, Itálii, Nizozemsku a Belgii.
30 let staré lokomotivy
Požadovaná rychlost je 140 kilometrů v hodině. Výběrové řízení probíhá formou vyjednávání, podle Želpage se z dostupných typů nabízejí řady ES64F4 EuroSprinter či Vectron od Siemensu; Bombardier pak může nabídnout Traxx MS2.
Škoda by se se svým novým strojem 109E mohla zapojit pouze po schválení v příslušných zemích. ČD Cargo vlastní 830 lokomotiv, jejichž průměrné stáří je 30 let. V minulosti firma vždy vypisovala výběrová řízení na modernizaci starších strojů.