ČD ruší noční vlak do Kolína nad Rýnem, přizpůsobují se kroku Deutsche Bahn

Jednotka ÖBB railje

Jednotka ÖBB railje Zdroj: ctk

Ocelová střecha pražského hlavního nádraží
Ocelová střecha pražského hlavního nádraží
Ocelová střecha pražského hlavního nádraží před rekonstrukcí
Ocelová střecha pražského hlavního nádraží před rekonstrukcí, railjet, ÖBB
Ocelová střecha pražského hlavního nádraží před rekonstrukcí
7 Fotogalerie
České dráhy se snaží vyrovnat se situací v Německu poté, co se Deutsche Bahn rozhodla od prosince definitivně zrušit noční vlaky. Konkrétně se hrálo o osud dvou nočních spojů, které ČD letos provozují společně s Němci.

Výsledek příznivce spacích vlaků uspokojí jen napůl. České dráhy zachovají spoj v podobě přímých vagonů z Prahy do Curychu. Dohodly se totiž s rakouskými a švýcarskými drahami na jeho přesměrování přes Linec. V posledních letech vlak jezdil severní cestou přes Drážďany.

České dráhy jsou již dohodnuté na provozu mezistátních vlaků Praha–Linec s ÖBB, stejně jako jsou dohodnuté s ÖBB a SBB na provozu přímých vozů v trase Praha–Linec–Curych,“ potvrdil mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Přečtěte si:

Naopak noční vlaky z Prahy do Kolína nad Rýnem dráhy po letech zkracování v prosinci definitivně zruší. Lehátkové vlaky do Berlína zůstanou zachovány, neboť je ČD zajišťují společně s Maďary.

Potíže ovšem může mít národní dopravce se zmíněnými expresy z Prahy do Lince, ke kterým mají být připojeny vagony do Curychu. Proti zavedení expresů brojí soukromí dopravci. Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje stát přímou objednávkou u ČD porušuje zákon.