Cenovou válku s Jančurou nepovedeme, říká šéf slovenských drah

Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží

Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží Zdroj: Michael Tomeš

Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
18
Fotogalerie

Slovenský státní dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se na hlavní slovenské trati nepustí se svými vlaky InterCity (IC) do cenové války se soukromým dopravcem RegioJet z české skupiny Student Agency. Vyplývá to z informací, které dnes ZSSK zveřejnila před chystaným prosincovým obnovením provozu IC vlaků mezi Bratislavou a Košicemi. V minulosti soupeření ZSSK s RegioJetem vyústilo ve snižování cen jízdenek.

ZSSK vlaky kategorie InterCity na zmiňované trase zrušila letos v lednu, po více než roce od vstupu RegioJetu na tuto nejvytíženější železniční trať na Slovensku. Tento krok tehdy ZSSK zdůvodnila tím, že provoz těchto vlaků, na které nepobírá dotace od státu, byl ztrátový.

Obnovení IC vlaků, což prosazovala koaliční Slovenská národní strana, oznámilo ministerstvo dopravy v říjnu. ZSSK nyní uvedla, že denně bude vypravovat dva páry IC vlaků a že nejlevnější jízdné mezi Bratislavou a Košicemi přijde na 15,90 eura (429 korun). To je nižší cena, než na uvedenou trasu stojí jízdenka na obyčejný rychlík, v němž ale mohou děti, studenti a senioři cestovat bezplatně.

"InterCity je projekt s obrovským rozvojovým potenciálem. Naší ambicí je být v provozním zisku už v prvním roce fungování a kvalitními službami a marketingem zvýšit počty cestujících a později i kapacity tak, abychom "černých" čísel (celkového hospodaření IC vlaků) dosáhli ve čtvrtém roce fungování," uvedl generální ředitel ZSSK Filip Hlubocký.

RegioJet, který provozuje dálkové vlaky na Slovensku bez státní dotace, letos v srpnu zdražil nejnižší jízdné mezi zmiňovanými dvěma největšími městy na Slovensku na 12,10 eura (327 korun) z předchozích devíti eur (243 korun).

Vše o Regiojetu si přečtěte zde

RegioJet už dříve tvrdil, že vzhledem k bezplatnému cestování vybraných skupin pasažérů ve státem dotovaných rychlících nemůže mezi Bratislavou a Košicemi fungovat se ziskem více komerčních vlaků. RegioJet na této trase vypravuje tři páry vlaků denně.

IC vlaky ZSSK zastaví jen ve vybraných městech a 445 kilometrů dlouhou trasu zvládnou podle jízdního řádu za zhruba čtyři a tři čtvrtě hodiny. Rychlíkem to trvá o více než hodinu déle. Vlaky RegioJetu, které mezi Bratislavou a Košicemi zastavují na více místech, než plánuje ZSSK s IC vlaky, ujedou trasu za zhruba pět hodin.