Češi mají větší zájem o nové vozy, vedou Škoda, Volkswagen a Hyundai

Škoda Auto (ilustrační foto)

Škoda Auto (ilustrační foto) Zdroj: Profimedia.cz

Mercedes třídy S -ilustrační foto
Ford v Detroitu ukázal nejnovější pickup F-150
Výroba Škody Fabia R5.
Výroba Škody Fabia R5.
Výroba Škody Fabia R5.
7
Fotogalerie

Prodej nových aut v ČR vzrostl za dva měsíce letošního roku meziročně o 12,2 procenta na 41 273 vozů. V samotném únoru se růst zpomalil na šest procent, oznámil Svaz dovozců automobilů.

První je značka Škoda s 12 434 prodanými vozy, což představuje podíl 30,1 procenta. Druhý skončil Volkswagen s prodejem 5281 aut a třetí Hyundai s prodejem 2945 vozů. Na dalších místech skončily Ford, Dacia a Renault. Nejprodávanějším modelem byla opět Škoda Octavia před fabií a rapidem. Na čtvrtém místě je Škoda Superb a na pátém VW Golf.

Z hlediska paliva vede benzin s 54 procenty, diesely tvořily 42 procent prodaných aut. Celkem 79 procent aut koupily firmy a 21 procent soukromé osoby.

Počet dovezených ojetých automobilů vzrostl za stejné období o 0,3 procenta, přičemž podíl vozidel starších než deset let tvoří již 53,6 procenta.

Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly oproti loňskému roku o 8,6 procenta na 2799 vozů. První je značka Peugeot s 474 vozy, následuje Ford s 385 auty a Fiat, který prodal 341 aut. Registrace nákladních vozidel klesly o 15 procent na 1533 vozidel. Nejvíce prodaly Mercedes, MAN a DAF. Registrace autobusů vzrostly o 10,5 procenta na 105 vozidel.

Kategorie motocyklů zaznamenala letos nárůst o čtyři procenta na 1271 strojů. První je čínská CF Moto, následuje Maxon a BMW.