České a saské přístavy na Labi soutěží se železnicí. Chtějí dát lepší ceny

Podle dohody, kterou Brunsbüttel uzavřel s přístavy v Lovosicích, Děčíně, Drážďanech, Riese, Torgau a Rosslau, by měly přístavy vypracovat společný logistický koncept a vystupovat společně při jednáních se zástupci průmyslu.
Železniční doprava je v současnosti dominantním odvětvím pro přepravu zboží podél Labe. Jen mezi hamburským přístavem a saskými přepravními terminály jezdí týdně kolem 60 vlaků převážejících kontejnery s průmyslovým a spotřebním zbožím. Podle zástupců labských přístavů by bylo možné přinejmenším část těchto přepravních objemů přesunout na řeku.
Brunsbüttel patří mezi nejvýznamnější přístavy na dolním toku Labe. Těží ze své polohy, neboť leží v ústí řeky do moře a také při kanálu, který spojuje Severní a Baltské moře. Ročně se v přístavu přeloží více než deset milionů tun zboží.