České a saské přístavy na Labi soutěží se železnicí. Chtějí dát lepší ceny

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Alex Schweigert CC BY 2.0 Flickr

O živější plavbu a zvýšení podílu lodní dopravy na přepravě zboží usilují české a saské přístavy na Labi. Dopravce chtějí přesvědčit levnějšími cenami než nabízí železnice. Přispět by k tomu měla dohoda o spolupráci, jež čeští a saští představitelé podepsali s přístavem Brunsbüttel, který leží v ústí Labe do Severního moře. Dnes o tom informoval deník Hamburger Abendblatt.

Podle dohody, kterou Brunsbüttel uzavřel s přístavy v Lovosicích, Děčíně, Drážďanech, Riese, Torgau a Rosslau, by měly přístavy vypracovat společný logistický koncept a vystupovat společně při jednáních se zástupci průmyslu.

Železniční doprava je v současnosti dominantním odvětvím pro přepravu zboží podél Labe. Jen mezi hamburským přístavem a saskými přepravními terminály jezdí týdně kolem 60 vlaků převážejících kontejnery s průmyslovým a spotřebním zbožím. Podle zástupců labských přístavů by bylo možné přinejmenším část těchto přepravních objemů přesunout na řeku.

Brunsbüttel patří mezi nejvýznamnější přístavy na dolním toku Labe. Těží ze své polohy, neboť leží v ústí řeky do moře a také při kanálu, který spojuje Severní a Baltské moře. Ročně se v přístavu přeloží více než deset milionů tun zboží.