Modernizace, která by měla trvat 15 měsíců, se uskuteční v Krnovských opravnách a strojírnách. Vagony by měly příští podzim vyjet na trati z Brna do Olomouce přes Břeclav a Otrokovice a na trase z Kolína přes Mělník do Ústí nad Labem. Prvně jmenovaný spoj navíc zrychlí z dosavadních 120 na 140 kilometrů v hodině. „Na trati Olomouc - Brno by se využilo i 160 kilometrů v hodině,“ potvrdil mluvčí drah Petr Štáhlavský.
Zrekonstruované vagony by podle Českých drah měly být v rychlících řazeny společně s klimatizovanými vozy modernizovanými polskou společností Pesa Bydgoszcz a řídícími vozy, které prošly modernizací v šumperském podniku Pars nova.
Letos České dráhy očekávají dodávku přibližně 150 nových nebo modernizovaných vozidel za zhruba šest miliard korun. Z vozidel určených pro dálkovou dopravu nyní prochází modernizací 64 kombinovaných vozů 2. třídy s oddílem pro vozíčkáře a přepravu jízdních kol. Dalších 55 velkoprostorových rychlíkových vagonů projde zásadní modernizací a bude mimo jiné vybaveno klimatizací, 32 vozů má projít projít výměnou interiéru.