České dráhy mají nové vagony pro Hamburk, nabídnou Wi-Fi i zásuvky

Zmodernizované vagony Českých drah pro linku z Prahy do Hamburku

Zmodernizované vagony Českých drah pro linku z Prahy do Hamburku Zdroj: Skoda Transportation

České dráhy v těchto dnech přebírají od šumperské firmy Pars nova první zmodernizované vagony pro linku z Prahy do Hamburku. Ta je společným projektem českého národního dopravce a německé Deutsche Bahn, fungovat by měla podle nových pravidel od letošního prosince.

Dráhy zatím mají první trojici vagonů: restaurační vůz a vůz první a druhé třídy. Všechna vozidla již mají za sebou několikadenní kroužení na zkušebním okruhu ve středočeských Cerhenicích, začátkem srpna získala schválení pro provoz od Drážního úřadu.

„Tato modernizace ilustruje nastoupený trend garantované vysoké kvality na mezistátních linkách ČD a jejích zahraničních partnerů stejně jako podstatné zlepšení kvality vnitrostátních rychlíkových linek, ke kterému dojde během následujících osmnácti měsíců,“ uvedl předseda představenstva drah Pavel Krtek.

Zmodernizované vagony Českých drah pro linku z Prahy do HamburkuZmodernizované vagony Českých drah pro linku z Prahy do Hamburku | Skoda Transportation

Dráhy budou zrekonstruované vagony nasazovat nejprve do zkušebního provozu v tuzemsku a na Slovensku. „V rámci ověřovacího provozu a zácviku personálu budou prototypy vozů nejprve zařazeny do vlaků na trase Praha - Ostrava - Žilina, konkrétně do expresu Landek,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Zmodernizované vagony Českých drah pro linku z Prahy do HamburkuZmodernizované vagony Českých drah pro linku z Prahy do Hamburku | Skoda Transportation

Dráhy nechávají u Pars nova, což je dcera Škody Transportation, výrazně vylepšit dvě skupiny vagonů. První čítá 22 oddílových vozů, které český dopravce koupil nedávno od Rakouských spolkových drah. Ve druhé várce je 71 vozů včetně restauračních, které pro dráhy vyrobily v letech 1997 až 2007 Siemens a Vagonka Studénka. Celkem modernizace vyjde na 1,1 miliardy.

Na hamburskou linku získaly ČD smlouvu s Deustche Bahn na pět let s opcí na dalších pět let. Nechybělo přitom mnoho a lukrativní kontrakt dostal RegioJet, který původně Němci při vyjednávání upřednostňovali.

Modernizace vagonů pro Hamburk
Všechny vozy 1. a 2. třídy budou vybaveny Wi-Fi. Ve vozech byl rozšířen počet elektrických zásuvek včetně provedení USB. Instalovány předsuvné a za jízdy blokované dveře. Vozy první třídy (typ Ampz 143) jsou velkoprostorové pro 58 cestujících. Nově jsou v nich osazeny sedačky ze společnosti MSV Interiéry s čalouněním v černé kůži. Vozy 2. třídy (typ Bmz 241) jsou oddílové. Nově bude v oddílech osazen koberec. Všechny vozy splňují podmínku pro mezistátní provoz rychlostí 200 km/h.