České dráhy oprášily ducha hnutí zlepšovatelů

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: 7 Jiri Slama

České dráhy vyhlásily srpen a září jako měsíce nápadů. Pod hesly „optimalizace“ a „za vyšší efektivitu“ chce podnik vyburcovat zaměstnance dep ke kreativnímu přístupu k práci. A snížit tak náklady na materiál nebo energie.

„Pokud se zaměstnanec často setkává například se situací, kdy není náhradní díl v odpovídající kvalitě, což přináší jeho nadměrnou spotřebu, nebo spotřebu jiných celků, určitě je právě tato informace vítaným vodítkem pro kýženou úsporu,“ říká na stránkách ČD ředitel Odboru optimalizace procesů údržby Aleš Bartheldi. Podle něj se nejlepší myšlenky skrývají v jednoduchých a na první pohled triviálních nápadech.

Vítány budou i náměty na zlepšení pracovních podmínek zaměstnanců, což prý obvykle vede k vyšší efektivitě práce. Do zlepšovatelského hnutí se může zapojit jakýkoliv zaměstnanec Českých drah, musí ale vyplnit takzvanou kartu nápadů. Nositelé nejchytřejších vylepšení dostanou na konci roku odměnu až deset tisíc korun, v případě převratného zlepšováku je vedení drah ohodnotí individuálně.

České dráhy mají již pět stovek klimatizovaných vozů

Celá akce se děje pod hlavičkou transformačního programu Vize 2012, se kterým do Českých drah před lety přišel generální ředitel Petr Žaluda.

„Zaměstnanci ČD vykonávají nejrůznější profese, jsou v každodenním kontaktu s cestujícími a nejlépe znají problémy provozu. Proto je jen logické, že ČD chtějí zapojit a vtáhnout své zaměstnance do chodu společnosti a dát jim prostor pro přímé ovlivňování dění ve firmě,“ řekl mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Podle něj jde o světový trend.