České dráhy v příštím roce vypraví více vlaků do Polska a Opavy

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Stepan Bruner, E15

České dráhy chtějí v příštím roce posílit dálkovou dopravu do Polska a mezi Prahou a Opavou. Hodinový nebo dvouhodinový interval mezi spoji na většině tratí jinak zůstane zachován. V regionální dopravě by mělo přibýt spojů pražských příměstských linek. Vyplývá to z návrhu jízdního řádu na rok 2016. Zároveň však upozornil, že návrh je pouze pracovním materiálem, který se bude do zářijové uzávěrky ještě měnit. Dálkové spoje posílí také soukromý RegioJet.

Podle nynějšího předpokladu by se počet tří párů vlaků směřujících do Polska měl zdvojnásobit. Do Varšavy mají jet nové přímé vlaky EuroCity Comeniues z Ostravy, Porta Moravica z Prahy přes Pardubice a Olomouc a Varsovia z Budapešti a Bratislavy přes Břeclav a Přerov.

„Jednou z výraznějších změn v dálkové mezistátní dopravě bude i rozdělení ramen vlaků EuroCity Praha - Berlín - Hamburk a Praha - Brno - Bratislava - Budapešť,“ uvedl mluvčí. Podle něj zůstane zachován jen jeden přímý vlak Hungaria z Budapešti do Hamburku. U ostatních spojů bude zajištěn přestup na hlavním pražském nádraží a na části mezi Prahou a Hamburkem bude jeden vlak prodloužen až do Kielu.

Ve vnitrostátní dálkové dopravě chtějí České dráhy posílit v pátek a v neděli odpoledne spoje mezi Prahou a Opavou. V okolí Prahy by se v pracovní špičce měly podle návrhu zkrátit intervaly vlaků na lince S7 mezi Prahou a Českým Brodem. Některé spoje S 9 by měly zajíždět až do Lysé nad Labem.

Cestování zrychlí výstavba koridorů

Dráhy rovněž předpokládají, že se zrychlí vlaky na úsecích, kde budou dokončeny další koridorové stavby. Až desetiminutové zrychlení by tak mohlo být u vlaků z Moravy a z východních Čech do Prahy a mezistátních vlaků do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti. Rychlejší cestování by mohlo být i ze Zlína nebo Olomouce do Prahy, z Prahy do Brna nebo mezi Prahou a Českými Budějovicemi.

Také vlaky RegioJet díky ukončení výlukových prací na koridoru zrychlí po trase z Prahy do Olomouce a Ostravy od nového jízdního řádu v průměru o pět minut. V tiskové zprávě to uvedl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Soukromý dopravce nabídne také více linek, zejména nové přímé spojení Prahy a Zlínského kraje s ranním odjezdem ze Starého Města u Uherského Hradiště, Otrokovic (Zlín), Hulína a Přerova a odpoledním odjezdem z Prahy.

„Bude se jednat o zcela nový spoj, který zároveň posílí spojení mezi Olomoucí a Prahou a zpět na plný hodinový takt v ranní a odpolední špičce. Počty dálkových spojů plánuje RegioJet navýšit také na Slovensku na trase Bratislava - Košice a zpět,“ dodal Ondrůj. Také v případě RegioJetu se zatím jedná o pracovní verzi jízdního řádu.