Chcete se pobavit v tramvaji nebo metru? Za pár tisíc jsou vaše

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Euro Tomas Novak

Firemní akce nebo oslava v tramvaji, autobusu nebo metru? Není problém, pražský dopravní podnik nabízí běžně část svého vozového parku k pronájmu za pár tisíc korun. Největší zájem je o historické tramvaje, ale v nabídce jsou autobusy a dokonce metro. O to ale prý není takový zájem.

Nejčastěji si jízdy, zejména historickou tramvají, podle mluvčího dopravního podniku Jiřího Štábla objednávají cestovní agentury, soukromé firmy a pak lidé pro pořádání oslav. „Ročně se jedná přibližně o 1500 jízd,“ sdělil serveru E15.cz Štábl.

Pronájem motorového a vlečného vozu, tedy jedné tramvaje pro zhruba 60 cestujících, vyjde na 5440 korun za jednu hodinu. Cenu včetně daně z přidané hodnoty ve výši 21 procent účtuje dopravní podnik podle Štábla od vyjetí soupravy z vozovny Střešovice v Praze 6 do jejího zatažení tamtéž. V loňském roce na pronájmech vozového parku vydělal 6,7 milionu korun, o rok dříve to bylo 6,4 milionu korun a v roce 2011 více než šest milionů korun. „Jak plyne z vývoje tržeb, počet zájemců stoupá,“ konstatoval Štábl.

Historickou tramvaj si podle něj zájemci nejčastěji objednávají na oslavy a svatby. Autobusy zase na odvoz většího počtu návštěvníků z různých společenských akcí. „Nejméně je využíváno metro, ne vždy jede přímo z požadovaného místa do druhého,“ zmínil Štábl. Dodal, že jde o ojedinělé případy ročně v řádu několika jednotek. „Nicméně posílení metra jako takové realizujeme často u zvýšené poptávky, a to například při odvozu návštěvníků ze sportovních či kulturních akcí,“ uvedl.

Dopravní podnik vychází zájemcům o pronájem vozového parku vstříc, je flexibilní ohledně trasy, její délky i místa nástupu a výstupu. Zajišťuje občerstvení i hudební doprovod. K pronájmu nabízí zároveň několik hal Muzea MHD. Kapacita jedné haly, kterou podnik pronajímá za 55 tisíc bez DPH na jeden den, je 800 lidí.

„Co se týče výdělku, o podstatnou částku do rozpočtu dopravního podniku se nejedná, ale můžeme říci, že se smluvní přeprava „uživí“, nebo-li je výdělečná,“ uzavřel Štábl.