Firma loni na Český aeroholding převedla dceřiné společnosti Holidays Czech Airlines, CSA Handling a CSA Services. Za prodaný majetek dopravce získal 876 milionů korun, peníze následně použil na splátky letadel. Celkově ČSA za prodej dceřiných firem získaly 2,4 miliardy korun.
Náklady na palivo firmě vzrostly o téměř 40 procent přesto, že o pětinu snížila pohyby letadel. ČSA loni zrušily řadu linek a tento proces pokračuje i letos, v březnu skončily linky do Helsinek, Berlína či Athén a dalších destinací. To dokazují i klesající tržby aerolinek. Přestože aerolinky předloni prodaly výrazně více majetku, i po odečtení těchto zisků od celkových příjmů loni tržby klesly o 2,9 miliardy.
Rušení linek doprovázela i další úsporná opatření v rámci tříletého restrukturalizačního plánu. „Personální náklady se Českým aeroliniím podařilo vloni meziročně snížit téměř o třetinu, velikostí flotily se společnost vrací k adekvátnímu stavu, který odpovídá dopravní síti a tržnímu potenciálu malého lokálního trh,“ uvedl šéf ČSA Philippe Moreels.
Dopravce očekává, že i letos budou jeho hospodaření negativně ovlivňovat vysoké náklady na pohonné hmoty. „I když se na výnosové straně již začínají projevovat některé další pozitivní efekty postupné proměny dopravní a obchodní sítě, růst nákladů na palivo je alespoň za první čtyři měsíce letošního roku dokázal téměř eliminovat,“ dodal Moreels. Firma proto chystá další omezování fixních nákladů.