ČSA nevyšly chorvatské plány, padá pronájem letadla i linka do Splitu

Airbus A319 Českých aerolinií

Airbus A319 Českých aerolinií Zdroj: CSA

Po aerolinkách Dalmatian se z chorvatského trhu stáhl další hráč. Společnost Air Croatia, která nabízela spojení mezi Švédskem a Chorvatskem, své plány odložila na příští rok. To je špatnou zprávou pro České aerolinie, jejichž Airbus A319 se měl na linkách Air Croatia objevovat. Červenou tak zároveň dostala i linka ČSA z Prahy do Splitu.

„Tyto lety jsme odložili už v květnu kvůli nízkému počtu rezervací a technickým problémům, které jsme měli s napojením našeho rezervačního systému na významné vyhledávače letenek. Prodej pouze prostřednictvím našich internetových stránek by byl příliš riskantní a obtížný,“ uvedli zástupci Air Coatia pro server EX-YU Aviation. Rezervační systém na webu aerolinek sice lety stále zobrazuje, podle společnosti ale jde jen o „testovací provoz“ a vybrané letenky nelze zaplatit.

Aerolinky chtěly během hlavní turistické sezóny od 28. června do 28. září provozovat lety ze švédského Göteborgu do několika chorvatských letovisek. Dopravce doufá, že příští rok své plány opráší.

„Víme o tom už delší dobu,“ potvrdil pro E15.cz krach plánů Air Croatia mluvčí ČSA Daniel Šabík. České aerolinie chtěly díky spolupráci s Air Croatia otevřít letní linku z Prahy do Splitu, aby vytížily pravidelný poziční let mezi Prahou a Splitem. Stroj ČSA měl z Prahy odlétat každý pátek v 20:45, zpáteční spoj ze Splitu byl naplánovaný na neděli v 8:25. Na vlastí pěst ale ČSA linku provozovat nehodlají. Cestující, kteří si na ni již zakoupili letenky, mohou využít linku partnerských aerolinek SmartWings, dodal Šabík.

Podle Šabíka Air Croatia plánovaný pronájem letadla zrušily v dostatečném časovém předstihu. „Naštěstí to pro nás neznamená žádné finanční ani provozní komplikace,“ uvedl mluvčí ČSA. Jednání o případné spolupráci obou společností v příštím roce se zatím ještě nerozběhla.

Před několika dny oznámily ukončení provozu aerolinky Dalmatian, které stejně jako Air Croatia plánovaly otevření prvních linek na začátek léta. Jednou z nich mělo být i spojení ze Záhřebu do Prahy.