ČSA vypravily první lety do Soulu, kvůli zájmu možná přidají další frekvenci

„V této chvíli můžeme potvrdit, že lety mezi oběma hlavními městy jsou v hlavní sezóně, tedy od letošního července, obsazeny na více než 80 procent,“ uvedl viceprezident ČSA pro obchod a marketing Jiří Marek. Velký zájem o linku vedl České aerolinie k přidání jedné frekvence. Zatímco během června bude jediný dálkový letoun ČSA pendlovat mezi Soulem a Prahou dvakrát týdně, od července se k sobotnímu a nedělnímu letu přidá ještě úterní.
Podle Marka přichází v případě velké poptávky v úvahu i čtvrtý zpáteční let, o tom ale ještě není rozhodnuto. Airbus A330 pro 276 cestujících si ČSA pronajaly právě od Korean Air, prozatím na dva roky. Velký stroj se širokým trupem (a dvěma uličkami mezi sedadly) se do letadlového parku firmy vrací po tříleté pauze. V polovině roku 2010 se totiž ČSA definitivně zbavily starých Airbusů A310, které do podzimu 2009 létaly do New Yorku.
Linku do Jižní Koreje už léta úspěšně provozuje čtyřikrát týdně partner ČSA, společnost Korean Air. Ta se letos stala spolumajitelem české firmy a díky dohodě o rozšíření spolupráce se ČSA odvážily k návratu na dálkové linky. Pokud by totiž se svým jedním letadlem měly potíže, Korejci jej nahradí vlastním strojem. Obě firmy sladily i letové řády. Korejci zajistí návazné spoje ze Soulu především do Japonska, Češi zase přidají lety po Evropě. A pokud zrovna „třistatřicítka“ nepoletí do Soulu, uvidí ji cestující na linkách do Moskvy, Almaty nebo Tel Avivu.