„Práce IDS není již delší dobu hrazena a společnost se kvůli tomu za loňský rok zřejmě propadne do ztráty,“ uvedl Kočiš. „Potíže vyplývají ze špatně nastavených smluvních vztahů v minulosti. Budeme muset najít nějakou cestu, jak se s tím vypořádat,“ reagoval Nouza. Smlouvy pocházejí z roku 2007, kdy Prahu vedl primátor Pavel Bém (ODS).
Jak vypadá Blanka
Kvůli stavbě tunelu Blanka se Praha u rozhodčího soudu pře se stavební firmou Metrostav. Jde také o nezaplacené faktury, v tomto případě ale ve výši 2,155 miliardy korun. Podobně jako v případě IDS byly práce provedeny nad rámec smluv a Praha neví, jak je nyní zpětně zákonnou cestou proplatit. Metrostav kvůli tomu v prosinci loňského roku zastavil stavbu.
Blanka, která vyjde Prahu zhruba na 36 miliard korun, měla původně sloužit řidičům už v roce 2011. Termín se později odsunul na jaro 2014, nyní primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) mluví o konci léta.
Záležet přitom bude především na průběhu soudních sporů. Rozhodčí soud v předběžném stanovisku nařídil Metrostavu v některých pracích pokračovat.