DHL investuje 36 milionů do nových aut

Nová skříňová vozidla v tradiční žluté barvě DHL mají zvýšit přepravní kapacitu a zrychlit doručovací proces. „V posledních letech jsme zaznamenali značný růst objemu zásilek v řádu desítek procent a při zachování současné vysoké produktivity jsme se rozhodli obměnit naše kurýrní auta, abychom tak zvýšili naši přepravní kapacitu a usnadnili a zkvalitnili práci našich kurýrů,“ uvedl generální ředitel Ian Wilson.
Vozy Crafter vyrobí VW na zakázku. Postupně se objeví na silnicích v Praze, Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Jihlavě, Liberci, Olomouci, Ostravy a Plzně. Nahradí tak některé z 88 stávajících kurýrních vozidel. Celkové investice do nových vozů, které jsou vyráběny na zakázku, se pohybuje kolem 36 milionů korun.
Jedním ze specifických znaků nových vozů je regálový systém v nákladovém prostoru auta, který umožňuje kurýrovi maximální využitelnost objemu vozidla a lepší dostupnost k samotným zásilkám. Tím se má zrychlit doručování a vyzvedávání zásilek. Automobily obměňují i další dopravci. Například Česká pošta.
Svůj vozový park postupně obměňuje i konkurenční Česká pošta, která chce letos nakoupit 1300 aut, z toho přes 400 na CNG.