Do Británie dorazil první nákladní vlak z Číny. Přivezl módu a tašky

Do Velké Británie přijel první přímý nákladní vlak z Číny.

Do Velké Británie přijel první přímý nákladní vlak z Číny. Zdroj: ČTK

Přes třicet vagonů přivezlo náklad oděvů, tašek a dalšího spotřebního zboží z obchodního centra I-wu ve východočínské provincii Če-ťiang. (ilustrační foto).
Trasa vede z Číny přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo, Belgii a Francii tunelem pod kanálem La Manche do Británie. (ilustrační foto)
Čínské státní železnice již provozují nákladní dopravu mezi Čínou a některými jinými evropskými městy, například Hamburkem a Madridem. (ilustrační foto)
Železniční spojení je o čtyři pětiny levnější než letecká přeprava a o třicet dní rychlejší než plavba lodí. (ilustrační foto)
Bývalý britský premiér David Cameron si Čínu velmi předcházel a jeho plánem bylo udělat z Británie hlavní bránu pro vstup čínských investic na Západ. Jeho nástupkyně Theresa Mayová na něj navazuje.
6
Fotogalerie

Do Londýna poprvé přijel nákladní vlak, který přímo spojuje Čínu s Británií. Projekt je součástí čínského ambiciózního plánu nové Hedvábné stezky k posílení obchodních vztahů s Evropou. Informovaly o tom britské weby.

Přes třicet vagonů přivezlo náklad oděvů, tašek a dalšího spotřebního zboží z obchodního centra I-wu ve východočínské provincii Če-ťiang. Trať o délce dvanáct tisíc kilometrů vlak překonal za plánovaných osmnáct dní. Vzhledem k různému rozchodu kolejí v jednotlivých zemích bylo nutné náklad několikrát překládat a měnit lokomotivy i vagony.

Toto železniční spojení je o čtyři pětiny levnější než letecká přeprava a o třicet dní rychlejší než plavba lodí, řekl serveru ITV Fang Sü-tung, manažer investiční skupiny Tchien-meng Industrial Investment. Vlak bude zpočátku jezdit jednou týdně, než se zjistí, jaká bude poptávka.

Trasa vede z Číny přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo, Belgii a Francii tunelem pod kanálem La Manche do Británie. Čínské státní železnice již provozují nákladní dopravu mezi Čínou a některými jinými evropskými městy, například Hamburkem a Madridem. Londýn bude patnáctým evropským městem, které se připojí k nové Hedvábné stezce, uvedl zpravodajský server BBC.

Bývalý britský premiér David Cameron si Čínu velmi předcházel a jeho plánem bylo udělat z Británie hlavní bránu pro vstup čínských investic na Západ. Jeho nástupkyně Theresa Mayová na něj navazuje a v rámci přípravy na odchod země z Evropské unie usiluje o získání miliard dolarů čínských investic, uvedla agentura Reuters.