Dráhy koupí nové motoráky pro Kladno, na trati by se měly objevit už za dva roky

Link od výrobce Pesa Bydhošť

Link od výrobce Pesa Bydhošť

Polský výrobce PESA Bydgoszcz ukázal vlak Link II, který se pod jménem RegioShark objeví na regionálních tratích Českých drah
Z hlavního nádraží v Jihlavě vyjela v pátek na trať nová motorová souprava Regio-Shuttle od společnosti Stadler.
Stačí nadšení. Opravená trať z Velkého Března do Zubrnic na Ústeckuopět přivítala cestující. Začal tam víkendový provoz. Je to vůbec první lokálkav České republice, kterou převzali kompletně do své péče železniční nadšenci.
Unikátní motorák Esmeralda
Unikátní motorák Esmeralda
11
Fotogalerie

České dráhy budou po delší době investovat do motorových vlaků. Dopravce chystá výběrové řízení na nákup deseti motorových jednotek s kapacitou 120 míst. Nové motoráky budou jezdit především mezi pražským Masarykovým nádraží, zajedou ale i do Rakovníku a Kralup nad Vltavou. 

Nákup už schválila dozorčí rada, mimo jiné jej zdůvodňuje nutností navýšit přepravní kapacitu na zastaralé jednokolejné trati. „Další vlaky se sem ve špičce už vložit nedají, proto potřebujeme moderní jednotky s vyšší kapacitou, abychom zákazníkům dopřáli lepší kulturu cestování,“ uvedl předseda dozorčí rady a náměstek ministra dopravy Milan Feranec.

Vlaky mají být stavěny pro maximální rychlost alespoň 120 kilometrů v hodině, budou nízkopodlažní a klimatizované. S nákupem souhlasí i Středočeský kraj, který provoz spolu s Prahou dotuje. „Rádi bychom, aby se první nové jednotky objevily mezi Prahou a Kladnem už v průběhu roku 2019,“ doplnil předseda představenstva ČD Pavel Krtek.

Dráhy rovněž počítají s tím, že po dokončení plánované modernizace a elektrizace trati mezi Prahou a Kladnem s odbočkou na letiště nasadí motoráky jinde. Zatím poslední velkou investicí ČD do motorových jednotek byl dvoumiliardový kontrakt z roku 2011 na nákup 31 vlaků od polského výrobce Pesa Bydgoszcz. Ty nyní po českých krajích jezdí pod názvem RegioShark. 

Video placeholde
Šéf Výzkumného Ústavu Železničního Antonín Blažek • Michal Nosek, Jan Pavec