Dráhy nakoupily vlaky pro dálkovou dopravu za 2,6 miliardy

„V každém voze budou na rozdíl od regionální verze pouze jedny nástupní dvoukřídlé dveře. Nástupní prostory budou odděleny od oddílů pro cestující příčkou s posuvnými dveřmi. V soupravě bude také více multifunkčních míst pro uložení objemných zavazadel,“ uvedl člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. Vyměnit by se rovněž měla sedadla z regionálních verzí za komfortnější sedačky vhodné pro dálkovou dopravu.
U šestice linek, které mají jít do soutěží do roku 2020, požaduje ministerstvo dopravy klimatizovaná vozidla s bezbariérovým přístupem a kapacitou pro přepravu jízdních kol. Tyto podmínky nové vlaky RegioPanter splňují. U pětivozových souprav slibuje dopravce osm míst pro kočárky a 15 držáků jízdních kol. Kratší třívozové soupravy umožní přepravu šesti kočárků a deseti kol zavěšených na držácích.
Nejdříve se mají podle harmonogramu ministerstva dopravy železniční konkurenci otevřít neelektrifikované trati z Plzně do Mostu, z Liberce do Pardubic a z Liberce do Ústí nad Labem. Zde by měl nový provozovatel vzešlý z výběrových řízení začít jezdit do roku 2016/2017 a v případě poslední jmenované na přelomu let 2017 a 2018.
Elektrifikované trati by noví provozovatelé měli začít obsluhovat po roce 2018. Má jít o trasy Praha - Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb a Praha - Roudnice nad Labem - Ústí nad Labem - Děčín. Po roce 2019 se k nim má připojit neelektrifikovaná trasa Ostrava - Krnov - Olomouc, kterou se už jednou snažilo ministerstvo dopravy neúspěšně vytendrovat. Soutěž ale muselo kvůli nízkému zájmu uchazečů zrušit.