Podnik si od toho slibuje především úspory za personál. Pokud dráhy koupí plánovaný počet automatů, ušetří to až 425 pracovních míst pokladních z celkových zhruba sedmnácti stovek.
Odboráři k tomu mají výhrady. „Bez lidí prodávat jízdenky nejde, lidé se chtějí u pokladny také zeptat, jaký lístek je nejvýhodnější nebo kdy vlak jede,“ řekl šéf Odborového svazu železničářů Jaroslav Pejša. Dráhy ale nechtějí pokladní zcela zrušit. Zejména starší cestující totiž automatům nedůvěřují.
Automaty nejsou na drahách novinkou, existují už přes 20 let. Zatím jich však provozují jen 31, navíc existuje řada odlišných typů. Nové automaty, jejichž cena se pohybuje kolem čtvrt milionu, by měly být instalovány na začátku roku 2013. Na rozdíl od těch současných by měly bez problémů přijímat mince, bankovky i platební karty nebo elektronickou peněženku na In-kartě, napsal iDnes.cz.