V jednom případě už Městský soud v Praze rozhodl v neprospěch drah a předběžné opatření nevydal, druhý ještě není rozhodnutý, píše deník Dnes. Se žádostí o poskytnutí údajů o výnosech a nákladech jednotlivých tratí se na ministerstvo obrátil šéf společnosti RegioJet Radim Jančura na základě zákona o svobodném přístupu k informacím.
Ministerstvo ročně drahám na objednané rychlíky posílá asi čtyři miliardy korun. „Jde o peníze daňových poplatníků a mělo by být samozřejmé zveřejňovat, jak jsou které linky prodělečné,“ řekl Jančura, který údaje požadoval i kvůli soutěži na rychlíkovou trasu Olomouc - Krnov - Ostrava.
Resort dopravy více než rok nechtěl dokumenty vydat, ministr Pavel Dobeš však těsně před svým odchodem na počátku prosince dal po soudním rozkladu za pravdu Jančurovi a nařídil údaje zveřejnit. Mluvčí drah Radek Joklík řekl, že tyto informace jsou označeny jako obchodní tajemství a ministerstvo riskuje pokutu 500 tisíc korun a náhradu škody.
Dokument, který Jančura požaduje, podle deníku může například ukázat, zda České dráhy na lince z Prahy do Ostravy před koncem dotací skutečně vydělávaly, jak tvrdily. Právě na této trati Jančurův RegioJet začal Českým drahám konkurovat.