Kromě internetového obchodu umí služba „Můj vlak“ informovat o aktuální poloze vlaků, upozorní na zpoždění a pomůže cestujícímu naplánovat přestupy včetně informací o tom, na kterou kolej jim bude přistavěn návazný přípoj. „Nemusíte jít do hlavní haly a dívat se tam na jaký vlak přestupujete, ale rovnou vás s předstihem informuje, na jaký peron máte jít,“ uvedl spoluautor aplikace Roman Menc.
Aplikace Můj vlak Českých drah | Aplikace Můj vlak Českých drah
Vyhledávat spojení umí aplikace jak v režimu připojení k mobilním datům, tak offline. To lze využít v případě slabého signálu či v zahraničí, nebo pokud cestující nechtějí být připojeni na internetu, uvedly ČD. Nevýhodou offline vyhledávání je, že stáhnuté balíčky dat českého i zahraničních jízdních řádů nemusí být aktualizovány o výluky nebo mimořádné situace na trase.
Aplikace je dostupná pro zařízení s operačními systémy Android a iOS. Pro Windows Phone a Blackberry bude k dispozici na přelomu let 2015 a 2016, uvedl dopravce.
Do budoucna i předplacený kreditový systém
Platit za nakoupené jízdenky mohou uživatelé prostřednictvím platební karty, virtuálním kontem PaySec nebo pomocí aplikace MasterCard Mobile. Do budoucna dopravce plánuje vlastní předplacený kreditový systém, který má být výhodný i pro krátké cesty, kdy jízdenka stojí v řádu korun.
České dráhy denně přepraví na půl milionu lidí, zhruba 40 tisíc návštěvníků denně navštíví internetové stránky Českých drah. Zavedením nové mobilní aplikace chce dopravce oslovit zejména ty cestující, kteří využívají služeb ČD pravidelně.