Dráhy spustily aplikaci umožňující nákup jízdenek přes mobil

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

České dráhy spustily mobilní aplikaci pro nákup jízdenek a vyhledávání informací o aktuální poloze vlaků. Cestující by mohla přesvědčit nakupovat online i jízdenky na kratší trasy. Zatím lidé online nákup prostřednictvím internetových stránek využívají převážně při cestách na delší trasy.

Kromě internetového obchodu umí služba „Můj vlak“ informovat o aktuální poloze vlaků, upozorní na zpoždění a pomůže cestujícímu naplánovat přestupy včetně informací o tom, na kterou kolej jim bude přistavěn návazný přípoj. „Nemusíte jít do hlavní haly a dívat se tam na jaký vlak přestupujete, ale rovnou vás s předstihem informuje, na jaký peron máte jít,“ uvedl spoluautor aplikace Roman Menc.

Aplikace Můj vlak Českých drahAplikace Můj vlak Českých drah | Facebook Ceskych drahAplikace Můj vlak Českých drah

Vyhledávat spojení umí aplikace jak v režimu připojení k mobilním datům, tak offline. To lze využít v případě slabého signálu či v zahraničí, nebo pokud cestující nechtějí být připojeni na internetu, uvedly ČD. Nevýhodou offline vyhledávání je, že stáhnuté balíčky dat českého i zahraničních jízdních řádů nemusí být aktualizovány o výluky nebo mimořádné situace na trase.

Aplikace je dostupná pro zařízení s operačními systémy Android a iOS. Pro Windows Phone a Blackberry bude k dispozici na přelomu let 2015 a 2016, uvedl dopravce.

Do budoucna i předplacený kreditový systém

Platit za nakoupené jízdenky mohou uživatelé prostřednictvím platební karty, virtuálním kontem PaySec nebo pomocí aplikace MasterCard Mobile. Do budoucna dopravce plánuje vlastní předplacený kreditový systém, který má být výhodný i pro krátké cesty, kdy jízdenka stojí v řádu korun.

České dráhy denně přepraví na půl milionu lidí, zhruba 40 tisíc návštěvníků denně navštíví internetové stránky Českých drah. Zavedením nové mobilní aplikace chce dopravce oslovit zejména ty cestující, kteří využívají služeb ČD pravidelně.