Dráhy vybírají firmu na opravy 50 vagonů za 300 milionů

Zmodernizované vagony Českých drah pro linku z Prahy do Hamburku

Zmodernizované vagony Českých drah pro linku z Prahy do Hamburku Zdroj: Skoda Transportation

V souvislosti se zapojováním ojetých rakouských vagonů do provozu na tuzemských kolejích přichystaly České dráhy pro železniční opravny zajímavou zakázku. Jde o takzvané periodické opravy, kterými musí každý vagon projít po ujetí přesně daného počtu kilometrů. Celkem půjde o 127 oprav. Dráhy počítají, že za čtyři roky provozu za ně vydají přes 300 milionů korun.

Zakázka se zatím týká padesátky vagonů pro rychlost 200 kilometrů v hodině, které český dopravce koupil od Rakouských spolkových drah. Celkem dráhy od jižních sousedů převzaly v několika sériích 120 vagonů v provedení první i druhé třídy, některé jsou s dětským kinem, 13 vagonů je určeno pro převoz aut. Dopravce je nasazuje především na mezinárodní linky.

„Zatím jsme u těchto vozů dělali vlastními silami především opravy podvozků, nyní je ale třeba začít provádět velké vyvazovací opravy. Proto jsme vypsali veřejnou soutěž,“ uvedl mluvčí drah Radek Joklík. Za opravy a údržbu svých vlaků platí dráhy ročně stovky milionů korun.

InterPantery míří na rychlíky
České dráhy posílily od včerejška rychlíkovou linku Praha – Pardubice – Česká Třebová – Brno novým vlakem InterPanter od Škody Transportation. Do května by celou linku měly obsluhovat pouze nové vlaky. Půjde o první rychlíkový spoj plně obsloužený nízkopodlažními vozy. Dráhy si objednaly 14 InterPanterů, zatím jich mají deset. Za dodávku zaplatí 2,7 miliardy korun.