Dvě směny a práce o víkendech: Ťok chce rychlejší stavbu D1
„Trvám na tom, že v nových smlouvách bude využití práce během celého denního cyklu… Chci, aby tam byly dvě pracovní směny, aby se práce zintenzivnila, aby se pracovalo i o víkendech,“ uvedl Ťok. Na dosud opravovaných úsecích dálnice se takovým způsobem nepracovalo, protože v soutěžích rozhodovala jen nabízená cena, dodal.
Na dotaz Roma Kostřici (TOP 09) ministr také vysvětloval, proč se na D1 nepracuje taky o nocích. Obce, které jsou v blízkosti dálnice, na to prý nechtějí přistoupit. „Podmínky stavebních povolení musíme respektovat,“ dodal Ťok.
Mapa dálnice D1 |
Ředitelství silnic a dálnic nyní soutěží úseky mezi Jihlavou a Velkým Beranovem, Velkým Meziříčím a Lhotkou a mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Předpokládanou cenu výměny povrchu a rozšíření vozovky na celkem 26 kilometrech komunikace vyčíslilo zhruba na 3,5 miliardy korun. Příští rok by měly začít práce taky na stavbách Hořice - Koberovice a Velká Bíteš - Devět Křížů.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové opravě. Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená do 21 úseků, které se opravují postupně. Celkové náklady oprav se odhadují asi na 14 miliard korun.