Ferrari uzavírá jednu epochu. Do tří let budou všechny novinky na hybridní pohon

Ferrari LaFerrari

Ferrari LaFerrari Zdroj: Ferrari

Scagliettiho Monza měla rozvor náprav 2 250 mm a na délku měřila 4 165 mm. Aerodynamiku vylepšovala "kapka" za hlavou řidiče.
Ferrari 750 Monza z roku 1954 poháněla třílitrová verze Lamprediho motoru z typu 500 Mondial.
Za sedadlem řidiče umístěném na pravé straně byla opěrka hlavy s kapkovitým krytem.
Otevřená barchetta Ferrari 500 Mondial s karoserií Scaglietti měla světlomety pod plexisklovými kryty.
Před dřevěným volantem velkého průměru měl Mondial pětici kruhových přístrojů. Řazení vzadu umístěné čtyřstupňové převodovky bylo na podlaze.
50
Fotogalerie

Maranellská automobilka chce v následujících letech využít zkušenosti získané při vývoji plug-in hybridu LaFerrari.

Elektrifikace je trend, kterým se do budoucna nevyhnou ani výrobci superaut. Dobře to vědí i v Maranellu, kde už několik let pracují na hybridech. Šéf Ferrari Sergio Marchionne nyní oznámil, že všechny vozy značky prodávané od roku 2019 budou mít nějakou formu hybridního pohonu.

Mohlo by se zdát, že důvodem nasazení této techniky jsou emisní normy, jenže pravda je to jen zčásti. Ferrari je z hlediska evropských úřadů malým výrobcem, a tak se na něj vztahují méně přísné limity než u větších.

Jenže automobilka pod vedením Marchionneho, který je od roku 2014 jejím prezidentem, hledí vstříc zvyšování prodejů.

V rámci těchto plánů by Ferrari mělo překonat magickou hranici deset tisíc prodaných aut ročně, v níž se láme chleba a která znamená pro výrobce přísnější limity pro flotilové emise.

PODÍVEJTE SE NA TY NEJKRÁSNĚJŠÍ AUTOMOBILY ZNAČKY FERRARI VE FOTOGALERII:

 

 

Nabídka hybridních modelů tedy nebude způsobena zájmem zákazníků a konkurenčním bojem, ale snahou o prodej více automobilů. Právě hybridní pohon umožní přísnějšími limity pro větší výrobce projít.

Ferrari na něm pracuje od roku 2010, kdy představilo koncept 599 HY-KERS, hybridní verzi Fiorana. O tři roky později pak následoval hybridní hypersport LaFerrari.

CELÝ ČLÁNEK ČTĚTE NA SERVERU AUTO.CZ