Francie postaví Orient Express pro 21. století
Vlak by měl podle firmy nadále symbolizovat luxus. Jednotlivá kupé budou uzavřená. Nebudou tam salonní vozy s čalouněnými sedadly ani jídelní vůz - ten se změní v jakousi terasu, aby byla usnadněna konverzace mezi vedlejšími stoly. V plánu jsou široká okna.
„Ještě je brzy hovořit o tom, kde a jak bude vlak jezdit. Představujeme si jakousi okružní cestu po kolejích,“ uvedl Ropert.
Původní secesní Orient Express vyzdobili například umělci René Prou či René Lalique. Také moderní verze se bude inspirovat stylem secese, ale v současném duchu, uvedl Ropert. Na novém Orient Expressu by měl spolupracovat například výrobce luxusních zavazadel Moynat, šéfkuchař Yannick Alléno vyznamenaný třemi michelinskými hvězdičkami, či výrobce parfému Guerlain.
Společnost SNCF pracuje na novém vlaku od roku 2011. Odkoupila od skupiny Accor, která vlastní Společnost lůžkových vozů, sedm historických vagonů, které jezdily na kolejích téměř sto let. „Společně s šéfem SNCF Guillaumem Pepym jsme si řekli, že Orient Express je naše dědictví, že to je součást železniční historie Francie a SNCF,“ poznamenal Patrick Ropert. Výši předpokládaných investic neuvedli; známá by měla být zhruba do roka.
Vlak zaplatí z licence
Francouzská SNCF, vlastník značky Orient Express, podepsala kontrakt s anglickou společností, která tak může nadále používat název Venise-Simplon Orient Express. Realizaci nového vlaku mají zaplatit příjmy z licence. SNCF plánuje i prodej kolekce lůžkovin Orient Express, kterou vytvořil zásobovatel luxusních hotelů Treca Interiors.
Nový Orient Express už má své logo, kulaté a inspirované znakem zobrazeným na vagonech.