Francouzi začnou poskytovat státní leasing na elektroauta. Ale jen na evropská

Francouzský prezident Emmanuel Macron sedí ve voze Peugeot DS 7 při návštěvě pařížského autosalonu 17. října 2022.

Francouzský prezident Emmanuel Macron sedí ve voze Peugeot DS 7 při návštěvě pařížského autosalonu 17. října 2022. Zdroj: Profimedia

Od letošního listopadu zavede Francie systém leasingu elektrických vozidel v hodnotě 100 eur měsíčně. Chce tak podpořit domácí a potažmo evropské výrobce elektromobilů, kteří se ocitají pod čím dál drtivějším tlakem asijských, zejména čínských značek. Podle Emmanuela Macrona má být tento krok součástí širší vládní strategie boje proti změně klimatu. Je ale jasné, že půjde především o ochranu domácího trhu.

Článek původně vyšel na Info.cz.

Francie se stane první unijní zemí, která podnikne praktický krok proti přílivu čínských elektromobilů na starý kontinent. Na legální opatření proti principům volného trhu sice ještě nenazrála doba, ale Macronova administrativa vynalezla poměrně jednoduchý způsob, jak ochránit své domácí výrobce v čele s koncernem Stellantis (ve Francii vyrábí Peugeot a Citroen) a firmou Renault. 

Stalo se tak záhy po oznámení Ursuly von der Leyenové, že kvůli ochraně evropského průmyslu Unie začne vyšetřovat čínské státní dotace pro elektromobily. Před poslanci Evropského parlamentu (EP) ve Štrasburku mimo jiné hovořila o tom, že jsou globální trhy zaplaveny levnými čínskými elektromobily, jejichž cena je uměle udržována na nízké úrovni masivními vládními dotacemi. Evropa je podle ní otevřena konkurenci, musí se ale bránit nekalým obchodním praktikám.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!