Celková suma je součtem dvou položek. Téměř 1,6 milionu je Habartovou odměnou, kterou mu přiklepla správní rada za loňské plnění úkolů. Přes 1,2 milionu pak Habarta dostal jako odchodné; je to šestinásobek zaručené měsíční mzdy. Jeden z bossů české železnice tak pobíral zhruba 200 tisíc korun měsíčně, což je mimochodem o stovky tisíc méně, než kolik uvádí šéf Českých drah Petr Žaluda. Jeho základní plat je půl milionu.
Habarta si na odměnu za loňský rok přišel hlavně díky plnění takzvaných klíčových ukazatelů výkonnosti (Key Performance Indicators – KPI). Tuto novinku do rezortu dopravy zavedl právě Bárta.
Správní rada tak třeba hodnotila snížení provozních nákladů, splnění plánu výluk, zkrácení úseků s pomalou jízdou vlaku, zajištění převodu výpravčích od Českých drah nebo zavedení centrálního nákupu. Celkem to bylo devět krátkodobých (ročních) a tři dlouhodobé (do roku 2013) úkoly. Podle informací deníku E15 Habarta předkládal do rady dokument o tom, že všechny úkoly splnil.
Habartu do čela obří investorské organizace Bárta dosadil v říjnu 2010 bez výběrového řízení. Nový šéf nesplňoval kvalifikační požadavky, takže byl pouze pověřen řízením a nikoli jmenován generálním ředitelem. Organizace tak zhruba rok a půl neměla generálního ředitele. Správní rada se rozhoupala až letos po hrozbě odboráře Jaromíra Duška, který situaci označil za nezákonnou a pohrozil soudem.
Habarta v minulosti působil například v týmu organizátorů libereckého mistrovství světa v lyžování. Letos v dubnu jej po konkurzu v čele SŽDC vystřídal Jiří Kolář, který byl jmenován generálním ředitelem. Habartu do čela správy dosadil bez výběrového řízení Vít Bárta.