Investice do vlaků klesnou na 2,5 miliardy korun

Za jeho předchůdce Žaludy přitom dráhy rozjely nákupy vlaků ve velkém a jejich roční útrata činila dvojnásobek až trojnásobek. Letos to má být zhruba šest miliard.
Dráhy si na nová vozidla mimo jiné půjčují na finančních trzích. „Je otázkou, zda nebylo možné zvolit méně nákladnou cestu modernizace vozidel. Teď jsme v situaci, kdy máme na tento účel zasmluvněné všechny výnosy na příští tři roky,“ rýpnul si do předchozího vedení Zelený. Podle něj bylo možné „při větším odborném zapojení“ dosáhnout stejného stavu s menším zadlužením.
Nový drážní šéf také chce zaměstnávat především české výrobce. „Jako státní firma bychom chtěli dát – v souladu se zákony – práci těm firmám, které zaměstnávají české ruce a platí tady daně,“ zdůraznil Zelený.