Jihokorejské vozy SsangYong zkoušejí návrat na český trh

SsangYong Korando

SsangYong Korando Zdroj: acz

SsangYong Korando
SsangYong Korando
SsangYong Korando
SsangYong Korando
SsangYong Korando
16
Fotogalerie

Indický mateřský průmyslový gigant Mahindra & Mahindra usiluje o návrat své polozapomenuté jihokorejské značky SsangYong na tuzemský automobilový trh. Ta se před lety po nepříliš úspěšném byznysu a zmatcích spojených s opakovanou změnou vlastníků stáhla z hlavních trhů.

„V Česku se výhledově chystá znovuobnovení dovozu a distribuce nových vozů značky SsangYong, není to ovšem společnost z našeho portfolia,“ říká Jiří Picek, šéf české společnosti SsangYong, která je součástí švýcarské skupiny Emil Frey. „Bude to zkušený investor v oblasti automotive, který na trh vstoupí ještě letos,“ dodává Picek.

Právě Emil Frey v minulosti značku nabízel, v roce 2016 ale po jedenácti letech dovoz těchto aut kvůli klesajícímu zájmu ukončil. Český SsangYong se tak v posledních letech zabývá jen dovozem a prodejem náhradních dílů.

Značka SsangYong od ledna představuje nástupce svých historicky nejúspěšnějších modelů Musso a Rexton. Ty by se měly stát jádrem nabídky značky na českém trhu. Návrat korejských automobilů do Česka ale patrně nebude snadný.

„Český automobilový trh je poměrně našlapaný, a aby se na něm SsangYong dokázal uplatnit, musel by nabídnout něco úplně jiného než kdysi,“ říká analytik poradenské společnosti PwC Radek Dráb. „Korejské značky jsou u nás dobře přijímány i díky tomu, že se zčásti vyrábějí u nás nebo na Slovensku, což by v případě SsangYongu neplatilo,“ dodává Dráb. Uspět v segmentu SUV je teď podle něho neskonale náročnější.