Kanibaly během několika týdnů. Západní sankce tlačí ruské aerolinky k hraničním praktikám

Boeing 777 Aeroflotu na moskevském letišti Šeremetěvo

Boeing 777 Aeroflotu na moskevském letišti Šeremetěvo Zdroj: Reuters

Aeroflot provozuje 184 letadel převážně od Airbusu a Boeing.
Ve flotile má Aeroflot jen desítku letadel ruské výroby, strojů Suchoj Superjet.
Odstavené letouny Aeroflotu a Rossiya Airlines na moskevském letišti Šeremetěvo
Ruské aerolinky na západní techniku spoléhají.
Letadlo aerolinek Rossiya přistává na moskevském letišti Šeremetěvo
6
Fotogalerie

Ruskému letectví nastávají těžké časy. Tamní aerolinky kvůli sankcím prakticky nemohou provozovat zahraniční lety a je jen otázkou času, kdy se projeví přerušené dodávky leteckých náhradních dílů. Dočasně dopravcům pomůže nová ruská legislativa, která jim fakticky umožní ukrást pronajatá letadla. Postupem času ale bude následovat kanibalizace nepoužívaných strojů a ještě později buď ukončení provozu, nebo nevyhnutelný pokles bezpečnostních standardů.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!