Když jste blbí, plaťte, vzkázal cestujícím šéf Ryanairu
Suzy McLeod byla donucena na letišti ve španělském Alicance zaplatit za vytištění palubních vstupenek pro sebe, své rodiče a dvě děti zaplatit 236 liber, tedy asi 7300 korun. Pravidla Ryanairu na tuto sankci sice upozorňují, Suzy McLeod se ale obrátila na vedení firmy se stížností, že nemohla palubní vstupenky vytisknout před odletem na dovolenou, protože rezervační systém to s předstihem 15 dní neumožňuje.
Šéf Ryanairnu na kritiku reagoval po svém. „Matka zaplatila 200 liber za to, že je pitomá a nedodržela dohodu, k níž se zavázal během rezervace,“ prohlásil O'Leary podle listu Daily Mail v reakci na stížnost. Jeho slova vyvolala vlnu odporu. Například na sociální síti Facebook se za McLeodovou postavilo přes 350 tisíc příznivců.
Irské aerolinky jsou často kritizovány za řadu skrytých poplatků. Ryanair ale obvykle rozhořčeným zákazníkům neustupuje a i v tomto případě O'Leary uvedl, že zákaznice si mohla palubní vstupenky vytisknout například v internetové kavárně. Namísto toho „se vrátila domu, sedla ke Twitteru, Bože ochraňuj nás, a my bychom teď měli měnit naše podmínky. Ne, neuděláme,“ reagoval na širokou podporu, kterou si McLeodová získala.
Dodal, že zákaznice, která ve Španělsku pobývala v malé vesnici bez přístupu k internetu, ho minulý týden kontaktovala a požádala ho o „kompenzaci a gesto dobrá vůle“, které některé jiné aerolinky používají v případech, na něž vnitřní procedury nepamatují. Podle O'Learyho jí Ryanair zdvořilým způsobem sdělil: „ Díky, paní McLeod, ale to jste si podělala sama“.
O'Leary přepouští, že pravidlo přikazující vytisknout si vlastní palubní vstupenku si Britka nestěžuje sama. Ale těch 15 800 cestujících z celkových 79 milionů ročně prý může „odprejsknout“.