Myslím si, že konkurence by byla ve prospěch cestujících,“ uvedl Dolínek. Leo Express by prý cestujícím mimo jiné nabídl lepší komfort při cestování s jízdním kolem. V Hostivaři by navíc vznikl nový přestupní uzel. „V tuto chvíli vše projednáváme a bližší informace nemohu říct,“ doplnil náměstek.
V Praze jezdí zhruba 15 železničních linek, drtivou většinu provozují České dráhy, jednu z Masarykova nádraží do Čakovic Klub Železničních cestovatelů. Praha služby objednává spolu se Středočeským krajem.
Vyjádření Leo Express se zatím nepodařilo sehnat. České dráhy se k jednáním nechtěly vyjadřovat. „Praha má svrchované právo jednat s kýmkoliv a není na místě, aby to České dráhy jakkoliv komentovaly,“ řekl mluvčí ČD Radek Joklík.
Soukromá firma Leo Express začala na české železnici podnikat v listopadu 2012. Od té doby prodělala zhruba 360 milionů korun. Ztrátové hospodaření klade za vinu zejména konkurenci státních Českých drah, se kterými soupeří na nedotované trati mezi Prahou a Ostravou. České dráhy kvůli používání údajných podnákladových cen Leo Express v polovině loňského roku zažaloval.