Sedmý největší kontejnerový přepravce světa Hanjin Shipping požádal o nucenou správu na lonci srpna. Plán na záchranu firmy musí představit nejpozději v prosinci.
Jednou z pravděpodobných cest z krize je rozsáhlé zeštíhlení flotily. Hanjin by prodal 22 ze s vých 37 lodí a vrátil majitelům téměř všech 61 plavidel, která si nyní pronajímá, napsal americký deník.
Firma ke konci června nashromáždila dluhy ve výši šesti bilionů wonů (129 miliard korun). Jihokorejská vláda zatím neprojevila ochotu se na záchraně Hanjinu podílet a je tak pravděpdobné, že podnik nepřežije.
Poradenská společnost Alphaline uvedla, že krach společnosti Hanjin Shipping by byl největším bankrotem kontejnerových přepravců z hlediska kapacity. Překonal by i bankrot transatlantické přepravní společnosti United States Lines z roku 1986.
Jihokorejské rejdařské společnosti byly desítky let motorem exportně zaměřené jihokorejské ekonomiky. Útlum zahraničního obchodu a nadbytek kapacit ale vedl k útlumu na trhu, což firmám přivodilo ztráty a zatížilo je dluhy, takže nyní procházejí bolestnou restrukturalizací.