Leo Express přidá spoje do Ostravy

Leo Express (foto: Jan Šindelář)

Leo Express (foto: Jan Šindelář)

Majitel společnosti Leoš Novotný představuje první soupravu Leo expres
Budoucí konkurent Českých drah, dopravní firma Leo Express, převzal 3. února první elektrickou jednotku Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Na snímku je majitel společnosti Leoš Novotný ve třídě Economy.
Vizualizace elektrické jednotky Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi.
Interiér vozu
Interiér vozu
6
Fotogalerie
Leo Express od pátku rozšíří počet spojů mezi Prahou a Ostravskem z pěti na osm párů spojů denně. Navíc přibude i večerní spoj z Prahy do Ostravy.

Nové vlaky Leo Expressu měly koncem loňského roku potíže s převodovkami. Dopravce proto start plného provozu, kdy má mezi Prahou a Ostravou jezdit denně osm párů spojů, odložil na leden. Nyní jsou problémy odstraněny a Leo Express své spojení mezi Prahou a Ostravou posílí.

Počet spojů od pátku tak téměř dosáhne hodnot, které dopravce uváděl před samotným zahájením provozu. Společnost zatím počítá pouze s osmi nedělními spoji místo původně předpokládaných devíti. Důvodem je ponechání poslední páté soupravy jako záložního vlaku.

„V neděli ten jeden pár ještě chybí. To je poslední, co nespouštíme,“ řekl provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek. Společnost si zatím ponechá rezervu pro mimořádné okolnosti. Do budoucna ale počítá i s nasazením páté soupravy do provozu. V případě poruchy nebo nehody tak nebude mít náhradní vozidlo, kterým by cestující odvezla.

Nové spoje v harmonogramu Leo Expressu
Směr z Prahy do Ostravy
-4:29 z Prahy hl.n. (jede v pracovní dny)
-10:29
-12:29
-20:09 (jede v pátek)
Směr z Bohumína přes Ostravu do Prahy
- 8:15 z Bohumína
-12:15
-16:22

Zdroj: Leo Express

Vlaky Leo Expressu se dosud potýkaly s technickými problémy. Ty by nyní podle Paroubka měly být odstraněny. Kromě poruch vytápění a ovládání dveří společnost musela část vozidel odstavit kvůli vadným převodovkám. Podle Paroubka na nich bylo nutné vyměnit ložiska. Nyní firma s výrobcem dojednává podmínky garančního servisu a ladí poslední drobné vady.

Leo Express začal na trati mezi Prahou a Ostravou vozit cestující loni v listopadu. Konkuruje si zde s Českými dráhami a soukromým RegioJetem. Do budoucna Leo Express chystá vstup na další dálkové tratě, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích letech investovat 7,25 miliardy korun. Kromě spojů Leo Expressu na trase jezdí devět párů vlaků RegioJetu a 17 párů pendolin a expresů Českých drah.