Leo Express prohloubil ztrátu, tržby vzrostly

Autobus Leo Expressu

Autobus Leo Expressu Zdroj: Leo Express

Vizualizace vlaku Leo Express do Mnichova.
Autobus Leo Expressu
Nová souprava pro společnost Leo Express
Koloběžka Leo Expressu
Na skutečných tratích se nejspíš potkají jen zřídka, na veletrhu ale Leo Express a RegioPanter sousedí
12
Fotogalerie

Dopravní skupina Leo Express podnikatele Leoše Novotného loni prohloubila ztrátu na 111 milionů korun. To představuje desetinové zhoršení oproti roku 2015. Společnost to připisuje nákladům na rozvoj svých aktivit a vysokým odpisům.

Firma ve výroční zprávě poukazuje především na výrazné rozšíření sítě autobusových linek, například do Rakouska, Německa a Polska. Leo Expressu, který se označuje jako start-up, se tak ani ve čtvrtém roce od vypravení prvního vlaku nepodařilo vymanit z minusu.

Daří se ale zvyšovat tržby z hlavní činnosti. Ty se loni zvýšily na 295 milionů korun, když rok předtím byly o 50 milionů nižší. Počet cestujících se zvýšil o 30 procent na 1,4 milionu. Skupině se daří snižovat i zadlužení, celkové závazky loni klesly o sto milionů na 777 milionů.

Společnost má přitom velké plány. Letos například dokončila úpravu svých „českých“ vlaků pro polský trh, už loni podepsala smlouvu na dodávku tří vlaků od čínského výrobce CRRC. „V letošním roce jsme připraveni využít minimálně část opce, kterou máme na nákup dalších třiceti jednotek ve stejné specifikaci,“ říká Leoš Novotný v úvodním slově.

Firma se chce mimo jiné soustředit na soutěže o dotované tratě, což je příležitost, kterou alternativním dopravcům dává takzvaný čtvrtý železniční balíček, nedávno přijatý Evropskou unií. „Většina smluv závazkové dopravy v České republice končí v prosinci 2019. To představuje výraznou příležitost pro investice do nových vozidel a potenciál pro nárůst počtu cestujících na vysoutěžených trasách,“ tvrdí ředitel LE Peter Köhler.