Letiště Praha dokončilo největší rozšíření komerčních ploch na Terminálu 2 | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Letiště Praha dokončilo největší rozšíření komerčních ploch na Terminálu 2

Letiště Praha dokončilo největší rozšíření komerčních ploch na Terminálu 2
Novou komerční zónu na terminálu 2 tvoří šest obchodů a restaurace.
• 
ZDROJ: LVH
Jiří Liebreich

Jiří Liebreich

Komerční zóna na pražské Ruzyni se významně rozrostla. Letiště dokončilo největší rozšíření komerčních prostor na Terminálu 2 od jeho otevření v roce 2006. Za loni prováděné půlroční stavební úpravy letiště utratilo 65 milionů korun. Příjmy největšího českého vzdušného přístavu z nájemného nově spoluvytváří restaurace švýcarského řetězce Marché International, tři prodejny obchodníka s módou The Fashion Place i pobočky firem Rituals, Coccinelle a Hamleys.

Celkový počet obchodních jednotek na letišti se tak zvýšil na 114. „Loni se neletecké výnosy meziročně zvýšily o 202 milionů korun na 2,5 miliardy. Příjem z obchodních ploch představuje asi třetinu z této částky, do které patří například také příjmy z parkoviště,“ řekl šéf letiště Václav Řehoř. „Letos budeme soutěžit necelou polovinu všech obchodů na letišti,“ doplnil.

Na celkových výnosech letiště se neletecké výnosy podílí třiceti procenty, zbytek tvoří letecký obchod. Jednou z nových prodejen je i hračkářství Hamleys, které provozuje letištní pobočky už jen v Londýně.

Na Ruzyni budou dál fungovat trestané směnárny, letišti postupně zaplatí přes miliardu

„Kolem obchodu ročně projde osm milionů cestujících. I kdyby si na sebe prodejna nevydělala tolik, kolik očekáváme, pořád představuje významně levnější reklamu než například billboardy. Očekáváme, že na metru čtverečním prodejny vyděláme více než v našem druhém obchodě v ulici Na Příkopě,“ řekl ředitel firmy Dan Chytil.

Noví obchodníci podnikající na letišti uspěli v tendru z roku 2017. Nabízená cena rozhodovala z jedné třetiny, jako hlavní kritérium letiště určilo kvalitu služeb, nabízeného sortimentu, designu prodejen a zkušenosti firem.

Reportáž: Den ve výcvikovém centru aerolinky Emirates

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!