Letní spojení k moři naruší výluka

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Martin Siebert, Euro E15

České dráhy v pátek zahájí sezonu letních vlaků k moři. Oproti loňsku ovšem došlo k výraznému osekání linek, přímé vozy pojedou z Prahy pouze do černohorského Baru a chorvatského Splitu. Spoje do bulharských letovisek Varny a Burgasu pro letošek dráhy zrušily s odůvodněním, že jsou nerentabilní, dopravce navíc nemá peníze na nové moderní vagony.

Bez komplikací se ale neobejde ani ten, kdo zvolí cestu vlakem do Baru. Ničivé povodně na Balkáně totiž nedávno výrazně poškodily srbský úsek tratě, kterou tak postihla výluka vlakového provozu. Minimálně do začátku července tak o přímém spojení nemůže být řeč, neboť České dráhy lůžkový vagon do Baru prozatím odřekly.

Cestující s platnou jízdenkou pošlou pravidelným rychlíkem Avala, v srbské Subotici na ně bude čekat náhradní autobus směr Bar. „Nechtěli jsme to spojení úplně zrušit, neboť cestující mají zajištěné pobyty a hotely nejeví ochotu něco měnit. Proto jsme složitě v Srbsku vyjednali náhradní autobusovou dopravu,“ uvedl mluvčí drah Radek Joklík.

Více komfortu

Podle Joklíka je alespoň zajištěno, že během patnáctihodinové jízdy autobusem bude mít každý pasažér dvě sedačky. Předtím ve vlaku dostane v restauračním voze jídlo v hodnotě 150 korun.

Běžný provoz by měl nastat v červenci. Vagon do Baru bude jezdit čtyřikrát týdně, cena jízdenky i s lůžkem činí 5780 korun. Podle Joklíka už je červenec téměř vyprodán. Vůz má kapacitu 27 lidí, dráhy předpokládají, že do začátku září využijí vlak stovky až tisíce rekreantů. Vůz do Splitu jezdí dvakrát týdně, cesta trvá 24 hodin, zpáteční lístek stojí 6200 korun.