„Dočasné rozšíření doby přípravy před letem, která je a byla součástí pracovní doby, je jen jednou z preventivních provozních reakcí na ohlášenou nátlakovou akci,“ uvedla Hejsková. Podle ní je i současný stav v souladu se zákoníkem práce, vyhláškou ministerstva dopravy a předpisy EU, které upravují pracovní dobu pilotů. „Naopak vnitřní předpisy ČSA poskytují pilotům významně vyšší komfort, než jak stanoví předpisy Evropských společenství,“ dodala.
Gaspar v úterý prohlásil, že piloti nyní musí chodit do práce přibližně o 20 minut dříve, aby stihli prostudovat všechnu dokumentaci k letu. Podle něj se také piloti často dobrovolně zříkají přestávky na oběd, což se zahájením protestu skončí.
„Je dobře, že si společnost uvědomuje, že piloti chodí do práce ve svém volném čase,“ reagoval dnes Gaspar na oznámení Hejskové. Doufá ale, že opatření nebude jen dočasným řešením, které má zmírnit následky stávky.
Odboráři se proti propouštění ohrazují mimo jiné kvůli tomu, že podle restrukturalizačního plánu k němu mělo dojít až příští rok. Také počet výpovědí měl být menší. Místo původních 20 se nyní hovoří o stovce pilotů, řekl dnes Gaspar v České televizi.
Dozorčí rada ČSA včera potvrdila, že změny ve firmě budou pokračovat navzdory plánovanému protestu. Propouštění se dotkne všech zaměstnanců firmy. První piloti dostali výpovědi včera, časem by ji měl obdržet i Gaspar a další členové vedení odborů.