Manažeři National Expressu založili autobusovou dopravu
Podle zakladatelů přitom nejde o střet zájmů, neboť National Express vyslovil se vznikem firmy souhlas.
Nový hráč na trhu chce především využít rekordního počtu výluk na dráze. „To byl dominantní důvod vzniku společnosti,“ řekl Moravec. Nebývalý stavební ruch na železnici totiž narušuje spoje Českých drah, které tak potřebují stále větší počet náhradních autobusů. Dohromady jde jen letos o byznys za stovky milionů, ze kterého si chce nový dopravce RPM Trans ukousnout svůj díl. A daří se mu.
Dráhy novou společnost zařadily na seznam firem, které v případě potřeby oslovují. RPM Trans už zvítězila v šesti soutěžích a řádově si letos od Českých drah přijde na statisíce korun. Její pole působnosti je přitom hlavně v západních Čechách, kde se kromě náhradní autobusové dopravy pustila i do první pravidelné linky mezi Domažlicemi, Plzní a pražským Zličínem. Autobusy zatím jezdí dva dny v týdnu.
Výluky na dráze byly dominantním důvodem vzniku společnosti
Linka jezdí na vlastní komerční riziko, tedy bez dotací. „Budeme růst podle toho, jaký bude zájem o naše služby,“ doplnil Moravec, který je znám například ze svého působení u nizozemské firmy Abellio nebo u Českých drah. Paroubek zase působil mimo jiné v RegioJetu Radima Jančury. Důvodem vzniku RPM Trans může být i nečinnost National Expressu na českém trhu.
Nadnárodní obr přes velké plány v českých zemích zatím spí, akcionáři například zakázali zdejším manažerům účast v tendru na šumavské lokálky. Moravec už z National Expressu odešel.
Vznikl nový autobusový dopravce: Společnost BusLine