Metro se dočká užitečné novinky. Pasažér se dozví, kdy přijede vlak

„Aktuálně uvažujeme o zavedení informace pro cestující o času do příjezdu soupravy. Údaj by měl být zobrazován na digitálních panelech umístěných uprostřed nástupiště. Úprava řídících jednotek těchto panelů vyjde na přibližně šest milionů korun,“ odpověděla na dotaz E15.cz mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) Aneta Řehková.
„Reagujeme tak na četné žádosti cestující veřejnosti a organizátora veřejné dopravy ROPID,“ dodala Řehková. Potvrdila tak, že absence tohoto údaje, ve většině evropských měst v metru zcela běžného, byla pro cestující velkou frustrací. Otázku, proč dosud nebyla v metru tato užitečná“maličkost“ zavedena, ponechala mluvčí DPP bez komentáře.
„Pro prvních 29 stanic metra plánujeme zavedení informace o příjezdu vlaku na letošní a příští rok, klíčové pro realizaci bude přidělení investičních prostředků,“ upřesnila Řehková. Zakázku by DPP podle jejích slov řešil výběrovým řízením.
Alespoň ti strojvedoucí...
Aktuální údaj na tabuli s hodinami, který cestující informuje, kdy odjel poslední vlak, však DPP hájí. Srovnání s evropskými městy v tomto směru považuje za zavádějící. „Ukazatel jednotného času metra a času od odjezdu poslední soupravy slouží výhradně pro strojvedoucí metra. Strojvedoucí metra na základě těchto údajů řídí buď odjezd soupravy dle grafikonu vlakové dopravy v čase uvedeném v jízdním řádu metra, nebo v případě řešení mimořádných událostí řídí odjezd soupravy v dispečersky určeném následném intervalu,“ pustila se do polemiky s E15.cz o „zbytečném“ čísle Řehková.
Dodejme, že alespoň že je tu onen údaj pro strojvedoucí. Jinak by více než 530 milionů ročně přepravených pasažérů v metru nevědělo v digitálním věku o příjezdech a odjezdech vlaků nic.
V rámci objektivity je třeba zdůraznit, že v několika uzlových stanicích metra, například Florenc či Můstek, je na digitálních infopanelech, kde si mimo jiné můžete přečíst zprávy z deníku E15, informace o příjezdu nejbližšího vlaku zobrazena.
Počet přepravených cestujících v pražském metru od zahájení provozu
Vysvětlivka: 10,11= údaje z výročních zpráv DPP 2009 a 2010
Zdroj: statistika DPP