Za další významnou příčinu zhoršení ratingu označila Moody's to, že „společnost se nadále příliš opírá o krátkodobé financování, které ji vystavuje možným potížím v likviditě“. Moody's nicméně uznává, že jako podnik stoprocentně vlastněný státem budou zřejmě České dráhy spíše schopny udržet si přístup na kapitálové trhy než soukromé firmy s podobným úvěrovým profilem.
Slabinami jsou naopak rizika spojená s tím, že investiční program ČD nebude mít požadované výsledky, dále slabá finanční likvidita firmy, nízký zisk nákladní divize a nečekaně slabé příjmy z probíhajícího prodeje majetku.
Nový rating má stabilní výhled a vztahuje se na dluh firmy v sumě 600 milionů eur (15,5 miliardy korun).
Úvěrový rating je důležitý pro investory, jimž ukazuje, jaká je pravděpodobnost včasného splacení úvěru. Čím je rating vyšší, tím vnímají dlužníka věřitelé lépe a tím spíše bude moci hodnocený stát či podnik získat výhodnější úvěry.