Napoleon ve Venetu. Vlajkové SUV od Renaultu dokáže posádce zatajit svůj spalovací motor

Renault Austral

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
4
Fotogalerie

Jako typický Francouz hned zaujme svým šarmem a uhlazeným zevnějškem. Jeho pronikavým světlometům a urostlým proporcím dokáže odolat jen málokdo. Ale když pak nejdůležitější SUV od Renaultu ukáže své nitro, pohodlí a sexy mozek, možná změníte názor i na francouzská auta. Tenhle Pařížan útočí na německou i japonskou šlechtu.

Austral získal své jméno z latinského australis, tedy jižní. Kam jinam tedy vyrazit s klíčovým hybridem francouzské provenience než na jih do italského Benátska neboli Veneta. Vedle toho, že jde o region, kde se zrodil aperol, grappa či prosecco, je tu také ideální kombinace všech druhů silnic: kvalitních dálnic, horských silniček i ulic ve velkém počtu měst. Ideální pro test sportovně užitkového renaultu, na kterém značka staví svou budoucnost. Austral je mezi SUV od Renaultu jakousi střední třídou, mezi větším a tradičním Espace a novým SUV kupé Rafale.

Originální vzhled na vysokých kolech

Nové logo více než 120leté značky na přední části je sice inspirované minulostí, ale moderní světlomety s podpisem ve tvaru písmene C i poměrně robustní karoserie ukazují, že Austral je jinak velmi moderní. Exteriér vytváří siluetu, kterou okamžitě rozpoznáte i v dnešním světě karoserií, jež se vzájemně stále více podobají. Originálně automobilka pojala hlavně přední i zadní světlomety. Rozhodně zajímavým prvkem standardní výbavy u linie Iconic souvisejícím s jízdním komfortem jsou dvacetipalcová litá kola. Mimochodem, už základní Austral vyjíždí v Česku na „devatenáctkách“, ale s podstatně užšími a vyššími pneumatikami.

Interiér bez přehánění dosahuje úrovně prémiového segmentu, za který[1]  by se nemuseli stydět ani v Mercedesu[2] . Nikde nic nevrže, tvrdých levných plastů je uvnitř poskrovnu. Naopak se můžete opřít o kvalitní a příjemné materiály. Je tu vidět dokonce podoba s mercedesy – Renault Austral má obdobnou řadicí páčku pod volantem, i s porsche – stejně řešené přepínání mezi jednotlivými jízdními styly pomocí kulatého ovladače přímo na volantu, a to s jediným rozdílem: v porsche ho lze otáčet, u australu se přepíná jeho stisknutím. Díky přesunutí řadicí páčky pod volant vzniklo ve středovém tunelu mnohem víc místa na odkládání věcí – je tu například plocha na bezdrátové dobíjení telefonu, hluboká schránka i dva držáky na pití.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!