Nejekologičtější aerolinkou je Monarch, ČSA ve středu pole
Žebříčku překvapivě nevládne žádný ze světových obrů, ale britský charterový dopravce Monarch, který si první příčku udržel z loňska. Firma „v porovnání s konkurencí nasazuje větší hustotu sedadel a získává tak většinu bodů za vytížení svých spojů,“ vysvětluje Atmosfair, podle něj dopravce navíc provozuje úsporné letouny.
Na druhém místě následuje regionální odnož brazilských aerolinek TAM Linhas Aéreas, třetí příčku obsadily regionální španělské aerolinky Iberia Regional.
Atmosfair dopravce hodnotí stejnými značkami, jaké se používají u domácích spotřebičů, tedy písmeny od A do G. Nejlepší hodnocení přitom nezískala žádná letecká společnost.
Mezi takzvanými síťovými přepravci, tedy běžnými aerolinkami, vedou tchaj-wanské EVA Air, které celkově skončily páté. Mezi pravidelnými evropskými dopravci dopadly nejlépe německé Air Berlin, následované rakouskou dcerou Lufthansy NIKI a Air Europa. Německé aerolinky mají sice moderní flotilu, ztratily ale kvůli „jen průměrné obsazenosti“ spojů.
České aerolinie skončily na 76. příčce s průměrnou emisní známkou D. Na okolních pozicích se umístily například Delta Airlines či Korean Air.
Uprostřed žebříčku skončili i evropští obři. Air France získala 34., British Airways 50. a Lufthansa 54. příčku. Polský LOT skončil až 99. se známkou E. Všechny zmíněné aerolinky ztratily kvůli tomu, že svým cestujícím dopřávají více prostoru mezi sedadly a tím zvyšují ekologickou zátěž přepočítanou na jednoho pasažéra.
Vůbec nejhůře se v žebříčku umístily portugalské regionální aerolinky PGA s průměrnou známkou F. V celkovém hodnocení se žádná společnost nedočkala nejhoršího hodnocení G. Pouze ruské aerolinky UTair získaly toto nelichotivé hodnocení v kategorii letů nad 3800 kilometrů. Firma totiž kromě modernějších typů stále provozuje 21 sovětských letounů Tu-154.