Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu | E15.cz

Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Ondřej Kroutil

Jiří Frydlewicz

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech částečně na vrub i stále se zvětšující šířce tamních automobilů. Vinit však nelze pouze stále populárnější SUV, rozšiřují se i další další třídy vozidel. Podle průzkumu Centra automobilového výzkumu (CAR) Univerzity Duisburg-Essen dosáhly nové automobily v Německu rekordních průměrných rozměrů.

Průměrná šířka nově registrovaných vozů nyní čítá 180 centimetrů, jenže v roce 1990 to bylo centimetrů 168.

To, co možná zní jako maličkost, se ale stává problémem v každodenním životě. I vzhledem k tomu, že minimální šířka parkovacích míst v minulých letech nerostla a zpravidla stále pochází ze 70. let. 

Parkovací místa musí nyní mít šířku nejméně 2,30 metru. Odborníci vzhledem k šířce nových automobilů považují za nezbytné minimálně 2,50 metru prostoru pro parkování.

Výroba aut v Česku klesá, produkce Škody Auto ale navzdory trendu roste

Největší rozdíly v rozšíření ale zaznamenaly menší automobily. Opel Corsa podle studie CAR nabobtnal ze šířky 1,53 metru v roce 1990 na nynějších téměř 1,75 metru. Golf se rozšířil ve stejném období od 1,68 metrů do 1,80 metrů a BMW řady 3 potřebuje při dnešní šířce o deset procent větší prostor, jeho rozměry rostly z 1,65 metrů až na 1,81 metru.

Široké vozy se stávají problémem nejen při parkování, ale například i na dálnicích, kde bývá levý pruh široký pouze dva a půl metru. Tato šířka může být nedostačující pro některé dodávky i SUV. Německé dálnice na to nyní reagují plánovaným rozšířením, připomíná německý list Welt. 

Známá Lada 2101 slaví 48 narozeniny. Populární vůz se vyráběl osmnáct let
OBRAZEM: Legendární „vejtřaska“ vyjela před 65 lety. S terénem si poradila, postrádala ale pohodlí
Oblíbenou posázavskou stezku má přetnout dálniční most. Podívejte se, co ŘSD chystá
Hvězda cestovního ruchu, autobus Škoda RTO, se přestala vyrábět před 40 lety. Připomeňte si ji snímky Viléma Heckela

Autor: Jiří Frydlewicz
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud