Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Ondřej Kroutil

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech částečně na vrub i stále se zvětšující šířce tamních automobilů. Vinit však nelze pouze stále populárnější SUV, rozšiřují se i další další třídy vozidel. Podle průzkumu Centra automobilového výzkumu (CAR) Univerzity Duisburg-Essen dosáhly nové automobily v Německu rekordních průměrných rozměrů.

Průměrná šířka nově registrovaných vozů nyní čítá 180 centimetrů, jenže v roce 1990 to bylo centimetrů 168.

To, co možná zní jako maličkost, se ale stává problémem v každodenním životě. I vzhledem k tomu, že minimální šířka parkovacích míst v minulých letech nerostla a zpravidla stále pochází ze 70. let. 

Parkovací místa musí nyní mít šířku nejméně 2,30 metru. Odborníci vzhledem k šířce nových automobilů považují za nezbytné minimálně 2,50 metru prostoru pro parkování.

Největší rozdíly v rozšíření ale zaznamenaly menší automobily. Opel Corsa podle studie CAR nabobtnal ze šířky 1,53 metru v roce 1990 na nynějších téměř 1,75 metru. Golf se rozšířil ve stejném období od 1,68 metrů do 1,80 metrů a BMW řady 3 potřebuje při dnešní šířce o deset procent větší prostor, jeho rozměry rostly z 1,65 metrů až na 1,81 metru.

Široké vozy se stávají problémem nejen při parkování, ale například i na dálnicích, kde bývá levý pruh široký pouze dva a půl metru. Tato šířka může být nedostačující pro některé dodávky i SUV. Německé dálnice na to nyní reagují plánovaným rozšířením, připomíná německý list Welt.