Nové pražské autobusy s klimatizací? DPP vypsal tendry za tři miliardy
V březnu dopravní podnik ukončil tendr za 1,05 miliardy korun na 150 nízkopodlažních autobusů, protože v soutěži zbyl pouze jediný zájemce. „Vypsané zakázky vychází z dlouhodobého plánu obnovy vozového parku,“ řekl E15 tiskový mluvčí DPP Jiří Štábl. „Při plánované technické životnosti 12 let je nutné každý rok nakoupit průměrně 100 autobusů.“ Průměrné stáří autobusů se pohybuje pod hranicí devíti let.
Podmínky zůstávají podobné jako v předchozím tendru - autobusy se podle smlouvy mají dodat v průběhu pěti let, zájemci musí opět prokázat dostatečný rozsah podobných zakázek v předchozích třech letech. Podle Lidových novin si vyřazení zájemci Iveco a Solaris stěžovali na údajně příliš přísnou hodnotící komisi, která je měla vyřadit kvůli nesplnění formálních podmínek.
Ve třech zakázkách vypisuje dopravní podnik soutěž na 450 nízkopodlažních a 50 částečně nízkopodlažních vozů. 150 z nich mají být dlouhé kloubové autobusy a všechny mají mít klimatizaci. Tu mají zatím jen midibusy Solaris Urbino a nejnovější typy tramvaje Škoda 15T.
Dopravní podnik chce v pěti letech autobusy nasadit na většinu linek, včetně té na letiště. Tam také plánuje ekologičtější vozy na elektřinu nebo plyn. Loni nakoupil desítku krátkých midibusů, 40 standardních a 16 kloubových autobusů.
DPP loni dosáhl zisku 1,255 miliardy korun, peníze chce použít na uhrazení ztrát z minulých let. Disponuje 1170 autobusy, z toho skoro 500 kloubovými a přibližně stejným počtem nízkopodlažních.