Praha zažádala o stavební povolení pro stavbu trasy metra D

Pražské metro

Pražské metro Zdroj: David Vagaday/E15

ČTK
Praha zažádala o stavební povolení pro stavbu trasy metra D z Pankráce do Písnice. Potvrdil to náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Praze, aby mohla začít se stavbou, chybí vykoupit sedm pozemků. Další desítky pozemků bude muset dopravní podnik (DPP) vykoupit v místech, kde jsou plánovány stanice. Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města.

Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice až do Písnice. Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto.

Připravenost projektu je taková, že můžeme zažádat o stavební povolení. Intenzivně jednáme s vlastníky pozemků. Kdyby se nám nepodařilo vybudovat všechny vestibuly, metro by mělo začít být raženo, následně se dodělají a otevřou všechny stanice,“ řekl Dolínek. Dodal, že stejným způsobem postupovala Praha při stavbě metra B Na Černý Most, kdy byla stanice metra Kolbenova dokončena až po zahájení provozu trasy.

„K tomu, abychom zahájili stavbu, stačí nám vykoupit sedm pozemků, o kterých jednáme s vlastníky,“ řekl šéf DPP Martin Gillar. Tomu dozorčí rada podniku na středečním jednání dala za úkol začít s realizací stavby. Proti původnímu záměru se neuskuteční architektonická soutěž na novou podobu stanic. Podle Dolínka by to oddálilo zahájení stavby.

Stavba první části metra D by měla být hotova do roku 2022, zda bude předpokládaný termín dodržen, ale není jasné. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. Pro cestující se před rokem otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.