Je to více než deset let, když tehdejší starosta města New York Michael Bloomberg přišel s plánem na výměnu vozového parku místních taxikářů s ohledem na větší péči o životní prostředí. Osmiválcové sedany americké provenience od té doby vystřídaly japonské dodávky.
Legendární Fordy Crown Victoria okupovaly ulice metropole po několik let, největší slávu pak sedany s dlouhými kapotami a víky kufru zažily v devadesátých letech. Jejich zastaralá technika a konec výroby v roce 2011 znamenal, že město bude muset vybrat novou generaci aut pro tisíce newyorských šoférů.
Zatímco o přechodu na hybridní pohon bylo jasno už na konci minulé dekády, vítěz tendru bylo známý až v roce 2013. Vyhrál ho Nissan s dodávkami NV200, a to přesto, že nemají právě onen požadovaný hybridní pohon. Disponují však širokou výbavu. Auta mají kromě nabíječek pro pasažéry také informační displeje, lehce omyvatelné sedačky nebo rovnou podlahu pro jednodušší manipulování s cestujícími na vozíčku.
V současnosti ale město znovu požaduje, aby taxikáři jezdili hybridními vozy, na ulicích tedy najdete směsici modelů od japonských výrobců. Kromě nissanů se jedná o vozy koncernu Toyota – SUV RAV4, sedany Camry nebo MPV Prius.
Je ale skutečností, že o práci řidiče taxi není v New Yorku již takový mela jako dříve. Prudce totiž narostl počet řidičů, kteří jezdí například pro Uber nebo Lyft.