Odlétáme! Letadla ČSA míří i s pasažéry k Travel Service

Travel Service

Travel Service Zdroj: mediafax

Konkurenční firmě Travel Service přenechají cestující, navíc jí zřejmě přes léto vypomohou vlastními letadly i s posádkou. Řeč je o společnosti Holidays Czech Airlines (HCA), sestře Českých aerolinií a dceři Českého aeroholdingu. Poté, co HCA na základě rozhodnutí vlády přestanou k 30. dubnu provozovat svůj jádrový byznys – charterové lety s rekreanty, budou se věnovat pouze pronájmům svých dvou letadel. A právě nasazení strojů u Travel Service je nejpravděpodobnější.

Podle zdrojů deníku E15 budou stroje nejspíš převeleny mimo Prahu na zahraniční základny Travel Service, jako je Budapešť a Varšava. Lídr trhu potřebuje posílit flotilu mimo jiné proto, aby vyhověl požadavkům bývalých klientů HCA z řad cestovních kanceláří. Obě zmíněné firmy ale hovoří pouze o probíhajících jednáních. „O této možnosti jednáme, nicméně nejen s HCA, ale i dalšími dopravci,“ sdělila mluvčí Travel Service Vladimíra Dufková. Zájem o spolupráci potvrdila i její kolegyně z aeroholdingu Michaela Lagronová.

Obě společnosti si letadly i s posádkou vypomáhají už nyní, vždy jde ale o nahodilou spolupráci na základě akutní potřeby. Například 3. ledna si Travel Service půjčil letadlo na let do Říma a Paříže. Před létem by ale mělo jít o dlouhodobější angažmá. „Do budoucna stojíme o další spolupráci, protože pronájem kapacit je vítaným vylepšením rozpočtu. I pro letní sezonu budeme nabízet nejen společnosti Travel Service svou zbytkovou kapacitu,“ doplnila Lagronová.

Vše se děje v zájmu hladké privatizace Českých aerolinií. Ty před několika lety přežily díky státní podpoře, na což Travel Service reagoval několika žalobami. Riziko prohry přitom nelze převést na nového majitele ČSA. Proto se stát dohodl s Travel Service na stažení žalob výměnou za odchod z charterového trhu.

Cestovním kancelářím – klientům HCA – tím ale udělal čáru přes rozpočet. Cestovní kanceláře se nyní musejí narychlo dohodnout s Travel Service na zajištění celého svého programu. V úvahu připadá i dohoda s jinou leteckou společností, to je ale méně schůdná a dražší cesta. Už proto, že cizí dopravce by musel v Praze umístit svá letadla.