Pandemie zpomalila rekonstrukci dálnice D1. Celkové zpoždění zatím nelze předjímat, tvrdí Metrostav

Celkové zpoždění prací nelze v tuto chvíli předjímat. Letošní modernizace dálnice D1 začala relativně nedávno a vše je odvislé od uvolňování restriktivních opatření

Celkové zpoždění prací nelze v tuto chvíli předjímat. Letošní modernizace dálnice D1 začala relativně nedávno a vše je odvislé od uvolňování restriktivních opatření Zdroj: Metrostav

Celkové zpoždění prací nelze v tuto chvíli předjímat. Letošní modernizace dálnice D1 začala relativně nedávno a vše je odvislé od uvolňování restriktivních opatření
Celkové zpoždění prací nelze v tuto chvíli předjímat. Letošní modernizace dálnice D1 začala relativně nedávno a vše je odvislé od uvolňování restriktivních opatření
Celkové zpoždění prací nelze v tuto chvíli předjímat. Letošní modernizace dálnice D1 začala relativně nedávno a vše je odvislé od uvolňování restriktivních opatření
Celkové zpoždění prací nelze v tuto chvíli předjímat. Letošní modernizace dálnice D1 začala relativně nedávno a vše je odvislé od uvolňování restriktivních opatření
Celkové zpoždění prací nelze v tuto chvíli předjímat. Letošní modernizace dálnice D1 začala relativně nedávno a vše je odvislé od uvolňování restriktivních opatření
7
Fotogalerie

Stavební společnost Metrostav modernizuje tři úseky dálnice D1 a řeší nečekané problémy, které přinesla pandemie. „Aktuální situace a návazné vládní restrikce mají negativní dopad do termínů realizace díla, a průběžně dochází ke zpožděním v postupu prací. Celkové zpoždění prací však nelze v tuto chvíli předjímat,“ říká výrobní náměstek firmy Zdeněk Ludvík. 

Jak pokračují práce na rekonstrukci dálnice, projevila se nějak pandemie koronaviru?

Snažíme se provádět práce, které provádět lze. Obecně nás trápily nedostupné výrobní kapacity ze zahraničí, zejména ze Slovenska. Kvůli koronaviru jsme pracovali ve ztížených podmínkách s výrazně menším počtem lidí, než jsme původně plánovali.

Zastavili jste někdy práci?

Práce na dálnici D1 jsme na rozdíl od některých stavebních firem kvůli koronaviru nikdy nepřerušili a děláme vše proto, abychom svoje tři úseky odevzdali v požadované kvalitě a dle harmonogramů odsouhlasených investorem. Přes veškerou snahu však aktuálně nejsme schopni dosahovat uvažovaných výkonů a práce se zpomalují.

Řada pracovníků se vrátila domů na Slovensko, stavebního materiálu je ještě dostatek?

Chybí nám některé výrobky, které zabudováváme do staveb – zejména speciální mostní prvky jako ložiska a závěry, a rovněž také kanalizační potrubí, které se vyrábí v zahraničí. Rovněž komunikace s investory a objednateli je složitější a procesy trvají déle.

Jak funguje komunikace s ŘSD a ostatními zhotoviteli? Bude dodržen termín, nebo se jedná o prodloužení? Kdy se má dálnice plnohodnotně otevřít?

Aktuální situace a návazné vládní restrikce mají negativní dopad do termínů realizace díla, a průběžně dochází ke zpožděním v postupu prací. Celkové zpoždění prací však nelze v tuto chvíli předjímat. Letošní modernizace dálnice D1 začala relativně nedávno a vše je odvislé od uvolňování restriktivních opatření.