Do Itálie dodají 40 dieselových souprav za téměř 140 milionů eur. První vlak by měl dorazit z Polska do Itálie letos v prosinci. Podle serveru Railjournal. com zahrnuje kontrakt opci na dalších 20 vlaků a také údržbu celé flotily.
Podobně jako v případě Německa se i k italskému státnímu dopravci Pesa dostala přes drobnější zakázky u menších dopravců. Stejné vlaky, které začnou Poláci letos dodávat Trenitalii, už jezdí pro tři tamní regionální drážní společnosti, Ferrovie del Sud Est, Ferrovie Emilia Romagna a Ferrovie Nord Milano. Lokálky pro Apeninský poloostrov jsou podobné těm, které si v počtu 31 kusů objednaly i České dráhy. Italové si ovšem připlatili za třívozovou variantu, Češi se vozí v soupravách, které jsou o jeden vůz kratší.
Pesa Bydgoszcz se k mezinárodní expanzi rozmáchla v posledních letech. Zatím zřejmě největším úspěchem je předloňský rámcový kontrakt s Deustche Bahn na dodávku až 470 motorových vlaků. Hodnota zakázky je ohraničena maximální sumou 1,2 miliardy eur. „Chceme být globálním hráčem, už se nerozhlížíme pouze po evropských trzích, díváme se i dál,“ uvedl v loňském roce šéf Pesy Tomasz Zaboklicki.
Velké plány nevýrazné firmy |
---|
Zatím stroje z produkce Pesy jezdí hlavně v Polsku, České republice, na Ukrajině, v Pobaltí, Německu a Itálii. Velké naděje firma vkládá do rodiny lokomotiv Gama. Rozmach a velkorysé plány přitom kontrastují s poměrně nevýraznou historií firmy. Ta se de facto vyvinula z klasické opravárenské dílny polských drah, obdoby českých železničních opraven a strojíren, takzvaných žosek. Jako samostatná firma funguje od roku 1991, první zahraniční kontrakt získala o tři roky později. Šlo o dodávku spacích vagonů do Litvy. |